Възстановяване на ДДС
Брейн Сторм Консулт предоставя на своите клиенти съдействие на всеки етап, обвързан с процедурите по възстановяване на ДДС. То е съобразено с Вашите реални и индивидуални нужди.
Вие ще получите помощ при съставянето на всички задължителни документи и ще може да разчитате на професионални съвети в областта на възстановяването на ДДС. Провеждането на контрол върху всички специфични изисквания и условия ще Ви спести време и усилия.
За ваше улеснение по-долу сме отговорили на най-често задаваните въпроси относно възстановяване на ДДС.
1. Кой може да възстанови ДДС, платено в чужбина?
а) Може да се възстанови ДДС от ЕС, ако сте фирма, регистрирана по ДДС в България.
б) Имате фактури издадени от фирми в ЕС, в които са Ви начислили ДДС.
в) Начислен ДДС се възстановява за закупени стоки и/ или услуги, за които фирмата Ви би имала право на данъчен кредит, ако тези стоки и/ или услуги са закупени в България.
2. Kритерии за наличие на право на възстановяване на ДДС?
а)Лицето, възстановяващо ДДС за закупени от него стоки, получени услуги или осъществен внос, трябва да е регистрирано по ДДС в България.
б) Лицето, възстановяващо ДДС, трябва да не е извършвало доставки на стоки и услуги с място на изпълнение на територията на държавата членка по възстановяване по време на периода на възстановяване, с изключение на транспортни услуги и спомагателни услуги за тях, представляващи освободени доставки с право на данъчен кредит или облагаеми с нулева ставка, и/или доставки, за които получателят е лице – платец на данъка, съгласно законодателството на държавата членка по възстановяването.
в) Правото на възстановяване е налице, когато данъчно задълженото лице – заявител използва стоките или услугите за облагаеми доставки или за облагаеми и необлагаеми доставки, за които има право на частично възстановяване.
г) Минимални прагове на възстановяване
За отделните държави членки този праг е различен. Когато искането за възстановяване е за срок от календарно тримесечие, сумата на данъка за възстановяване не може да бъде по – малка от 400 евро.
Когато искането е за срок от една календарна година или за остатъка от същата, възстановяване на данък се допуска само ако сумата на данъка, за който е възникнало право на възстановяване, е равна или надвишава 50 евро.
д) Лицето, възстановяващо ДДС за закупени от него стоки, получени услуги или осъществен внос, следва да отговаря на условията, предвидени в държавата членка по възстановяване.
3. Как се възстановява ДДС и кой подава искане за възстановяване?
Вие ни изпращате фактурите сканирани на имейл sales@brainstorm.bg и office@brainstorm.bg или копирани до адрес на наш офис, ние ги преглеждаме и обработваме. Подаваме искане за възстановяване до държавата/те членка/и и ви държим в течение на всяка стъпка от процедурата. Необходимо е управителят на фирмата да ни упълномощи пред НАП, като входира изготвено от нас заявление за упълномощаване.
4. Има ли краен срок за подаване на искане за възстановяване на ДДС?
Да, искането се подава най-късно до 30.09 на календарната година, следваща годината, през която е възникнало правото на възстановяване на данъка.
Периодът, за който се извършва възстановяване на данъка, е календарно тримесечие и/или календарна година (максимум едно лице може да подаде пет искания за възстановяване – четири за четирите календарни тримесечия и едно за календарната година).
5. Колко време отнема получаването на парите?
След като изпратим Вашето искане за възстановяване до съответната Държава членка, тя подава уведомление за своето решение за отхвърляне или одобряване за възстановяване на сумата. Срокът за това е четири месеца от датата, на която Държавата членка е получила заявлението за възстановяване.
Съгласно член 19, параграф 2 от от ДИРЕКТИВА 2008/9/ЕО НА СЪВЕТА, Държавата членка по възстановяване има право в срок от четири месеца да изиска допълнителна информация по електронен път както от заявителя, така и от компетентните органи на държавата-членка по установяване, касаеща взимането на решение по заявлението за възстановяване.
Ако заявлението Ви бъде одобрено, Вие ще получите сумата най-късно до 10 работни дни след изтичането на крайния срок в член 19, параграф 2 от същата Директива. В случай, че в процеса на взимане на решение, Държавата членка по възстановяване Ви е изискала допълнителна информация, сумата следва да Ви бъде отпусната след изтичането на крайните срокове посочени в член 21 от същия документ.
При допълнителни въпроси и нужда от съдействие, не се колебайте да ни потърсите на: sales@brainstorm.bg и office@brainstorm.bg и тел: +359 2 80 99 740.
Контакти
- 1729 София, ж.к. Младост 1А, бл.505А, вх.2
- 02 / 80-99-740
- office@brainstorm.bg
Изпратете вашето запитване през контактната форма
Изпратете информация за вашия бизнес и конкретни нужди и наштие търговци ще се свържат с вас в максимално кратки срокове.
Офис София
Телефони за връзка:
Email за връзка:
sales@brainstorm.bg