Възстановяване на ДДС, Брейн Сторм Консулт предоставя на своите клиенти съдействие на всеки етап, обвързан с процедурите по възстановяване на ДДС. То е съобразено с Вашите реални и индивидуални нужди.
Вие ще получите помощ при съставянето на всички задължителни документи и ще може да разчитате на професионални съвети в областта на възстановяването на ДДС. Провеждането на контрол върху всички специфични изисквания и условия ще Ви спести време и усилия.
За ваше улеснение по-долу сме отговорили на най-често задаваните въпроси относно възстановяване на ДДС.
- Кой може да възстанови ДДС, платено в чужбина?
а) Може да се възстанови ДДС от ЕС, ако сте фирма, регистрирана по ДДС в България.
б) Имате фактури издадени от фирми в ЕС, в които са Ви начислили ДДС.
в) Начислен ДДС се възстановява за закупени стоки и/ или услуги, за които фирмата Ви би имала право на данъчен кредит, ако тези стоки и/ или услуги са закупени в България.
- Kритерии за наличие на право на възстановяване на ДДС?
а)Лицето, възстановяващо ДДС за закупени от него стоки, получени услуги или
осъществен внос, трябва да е регистрирано по ДДС в България.
б) Лицето, възстановяващо ДДС, трябва да не е извършвало доставки на стоки и услуги с място на изпълнение на територията на държавата членка по възстановяване по време на периода на възстановяване, с изключение на транспортни услуги и спомагателни услуги за тях, представляващи освободени доставки с право на данъчен кредит или облагаеми с нулева ставка, и/или доставки, за които получателят е лице – платец на данъка, съгласно законодателството на държавата членка по възстановяването.
в) Правото на възстановяване е налице, когато данъчно задълженото лице – заявител
използва стоките или услугите за облагаеми доставки или за облагаеми и необлагаеми
доставки, за които има право на частично възстановяване.
г) Минимални прагове на възстановяване – За отделните държави членки този праг е
различен.
д) Лицето, възстановяващо ДДС за закупени от него стоки, получени услуги или
осъществен внос, следва да отговаря на условията, предвидени в държавата членка по
възстановяване.
- Как се възстановява ДДС?
Чрез подаване на искане за възстановяване на данъка върху добавената стойност до
съответната данъчна администрация на държавата, в която са ви начислили данъка.
Искането се подава по електронен път, подписано с квалифициран електронен подпис, до компетентния орган за възстановяването в държавата членка по възстановяване,
посредством създадено за целта WEB-базирано приложение на страницата на НАП. https://inetdec.nra.bg
- Има ли краен срок за подаване на искане за възстановяване на ДДС?
Да, искането се подава най-късно до 30.09 на календарната година, следваща годината, през която е възникнало правото на възстановяване на данъка.
Периодът, за който се извършва възстановяване на данъка, е календарно тримесечие
и/или календарна година (максимум едно лице може да подаде пет искания за
възстановяване – четири за четирите календарни тримесечия и едно за календарната
година).
- Кой подава искане за възстановяване на ДДС?
Заявлението и уведомлението могат да се представят в НАП от управителя на фирмата
бенефициент или от друго изрично упълномощено лице.
- Колко време отнема получаването на парите?
Държавата членка по възстановяване уведомява заявителя за своето решение да одобри или отхвърли заявлението за възстановяване в срок от четири месеца след неговото получаване от въпросната държава членка. При одобряване на заявлението, одобрената сума се изплаща от държавата членка по възстановяване най-късно до 10 работни дни след изтичането на крайния срок, посочен в член 19, параграф 2, или, ако е поискана допълнителна или нова допълнителна информация – след изтичането на крайните срокове, посочени в член 21.
За повече информация може да използвате формата „Направи запитване“ или да ни пишете на sales@brainstorm.bg или да се свържете с нас на +359 2 80 99 776